Tjockis

Skrivet: 2011-04-15 Kl: 14:04:21

Nä men va fan! Att det ska vara så jävla svårt att ta tag i sitt liv. Jag har ju ingen viljestyrka eller karaktär alls. Jag ska gå ner i vikt. Jag måste gå ner i vikt. Så sätt fart nu för faaaaaan!!! Så nu har jag skällt på mig själv lite. Har funderat och funderat på vad som skulle vara bäst för mig. Hur jag ska kunna gå ner i vikt och hålla det. Det måste vara god mat, jag vill inte svälta och jag vill inte pina i mig nåt äckligt. Jag måste börja träna med något riligt och på lämpliga tider annars skiter jag i det. Jag måste bli peppad av familjen och hjälpt. Jag skulle vilja ha nån med mig. Nån att banta ihop med. Att byta recept med och sporras av. Jag har i alla fall bestämt mig för att prova LCHF. Min största utmaning kommer att bryta mig fri från mitt sockerberoende. Inge mera läsk, inge mera choklad och inge mera chips eller ostbågar.... aj aj aj. Men vill man tillräckligt så. Det gäller bara att sätta fart. Jag vet ju att kommer jag bara igång, tar mig över den första tröskeln och ser resultat så kommer jag hålla i det.

Vi ska åka till Mallorca den 28 augusti, mitt mål nu är minst -20kg tills dess. Tror ni det går? Har ni några tips på vad som funkar. Några säger LCHF, andra Extravaganza, en del personlig tränare... Vem kan svara? Funderar på att ringa Anna Skipper!

Tips på träning? Hatar styrketräning, spinning, promenader och Zumba men älskar Aerobic, Step Up.
Kommentarer
Postat av: angela

Hejsan tess!

Steg 1 är att bestämma sig att man kommer att lykas.

Jag äter lchf kost och tar långa dagliga promenader och gått ned 13 kg nu.

Xtravagaza är bara dyrt då kan du lika gärna kpa naturdiet eller liknande och spara en massa pengar.

20 kg tills ni ska resa är inte alls helt omöjligt om du börjar nu och ger dig fan på att du ska fixa det.

Lycka till å hör av dig omdu vill ha tips om recept

kram släktingen

2011-04-15 @ 14:46:45
Postat av: Camilla

http://www.kostdoktorn.se/



http://www.alltomlchf.se/



http://www.lchf-recept.se/



Tre bra sidor som hjälpt mig igång med LCHF läs även lite på denna blogg:http://annajdjacobsson.wordpress.com/ det är en tjej som gått ner rejält med denna diet. Jag tycker mycket om denna livsstil och känner att jag kan leva så här resten av livet om jag måste vilket jag aldrig känt tidigare.



Lycka till!



// Camilla

2011-04-15 @ 14:52:52
Postat av: Anna

Visst kan du lyckas att gå ner till augusti, klart du kan eller hur? Måste bara säga att Zumba är enormt kul, du måste ge det ett par gånger bara. Man kan det inte direkt utan efter sådär fyra fem gånger kommer man in i det mer å mer å det är fantastiskt kul och gör nytta på kilon. Prova på Zenzen i Gävle där dom har jätte bra tränare. Lycka till nu och du klarar det här nu!! Styrke kramar

2011-04-15 @ 22:09:46
Postat av: karin

Extravaganza fungerar absolut, men är ett ganska tufft sätt att gå ner i vikt på. Själv äter jag enligt LCHF och tycker det är ett fantastiskt bra sätt att hålla vikten. Man är mätt, äter gott och mår bra. Första veckan är svår, men sedan blir det lätt. Läs noga vad man ska och inte ska äta bara. Men du som tycker om att laga mat tror jag trivs bättre med LCHF (kött, smör/ hemmagjord bearnaisesås, lite grönsaker är en typisk middag) än med pulversoppor. Lycka till!

2011-04-17 @ 08:14:55
Postat av: Stephanie

Jag hakar mer än gärna på. Jag behöver lite peppning jag med. Står stilla, vet liksom inte vart jag ska börja ... Så det är bara att höra av dig. Jag gymmar mer än gärna tsm och så.



Kramar..

2011-04-18 @ 12:48:00
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Mattant Emma

Recept och pepp inom LCHF har du alltid genom mig, MEN det måste börja med din egen vilja först, som med allting.

Självklart går det!!! :D

Min mage mår bra med LCHF, har den aldrig på 29 år gjort annars PLUS att det börjar hända saker både med vikt och centimeter. Man måste ha tålamod med LCHF, det är inte en drastisk viktminsknings-bantning. LCHF handlar om att förändra livsstilen helt och hållet, men efter att sockerberoendet är under kontroll rullar det på! :) Kom igen nu!!! Kram

2011-04-19 @ 11:54:04
URL: http://goanmat.blogg.se/
Postat av: [SOFIA WESTERGREN]

gå in på ptfia.se ! hon lägger upp jättemycket tips på måltider och saker man kan göra för att få motion. väldigt peppande blogg!

2011-04-22 @ 01:14:40
URL: http://fiiiyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0