Hål i

Skrivet: 2011-01-27 Kl: 22:20:36

När jag gick på dagis så fick vi sjunga en sång om munkar som gick så här:

"Munkar, munkar, munkar med hål i
stora, feta munkar med hål i
när jag kommer hem till dig
så vill jag inte ha nån leverpastej
jag vill ha...."

Sen rullade texten på och man kunde sjunga i evighet. Nu när någon pratar om munkar eller jag ser en munkvagn så tänker jag på den sången. Idag har jag bakat munkar till Marcus. Dom ska ha nå jippo i skolan imorgon och bad föräldrarna baka något så jag gjorde munkar. Det tog ungefär 2,5 timmar och under hela den tiden malde den där jävla sången i mitt huvud om och om igen....

Annars då? Jag har inte bloggat på evigheter så vi kör en snabb uppdatering.
Zumba = SKITTRÅKIGT!!! Usch och fy va svårt och snabbt och hetsigt och värdelöst jag tyckte det var. Jag håller mig nog till mn aerobic och step up istället, som jag vet att jag gillar. Jag har köpt hem hantlar och en pilatesboll. Så har jag införskaffat tre tränings dvd:er. Syrran har lovat mig att få ta hennes crosstrainer också. Jag ville verkligen börja träna på ett gym men jag hittade inget som passade. Pulshuset i Älvkarleby hade så få pass som jag vill gå, Korpen i Gävle (sporthuset) hade så sena pass och Friskis hade inga intressanta pass alls. Så nu ska jag köra hårt på dieten och träna hemma istället.

Lucas och jag hade en heldag i Uppsala igår. Han hade möten med urologen, sjukgymnasten och neurologen. Allt såg jättebra ut, bara vänsterfot som fortfarande inte hänger med men det är ju en liten bagatell i sammanhanget. På tisdag blir det ny cystometri och om två veckor koll av njurarna.

Melker har fått en tand till så nu har han tre nere och ingen uppe!?

Jag och Mattias ska fira vår bröllopsdag på lördag vi har skaffat barnvakt åt kidsen. Men inte helt oväntat är båda barnen hängiga. Vi får se hur dom mår imorgon. Jag tänker inte skicka iväg nån av dom om dom är sjuk....

Ja det har inte hänt så mycket mer än så. Inte konstigt att jag inte bloggar så mycket. Men jag ska skärpa mig lite. Jag känner nu att det var roligt att skriva av sig lite.

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Det vore roligt om vi kunde träna något tillsammans om du fortfarande är sugen på det. Jag vill iaf köra något pass i veckan. Men jag tror nog inte att jag skulle gå dit ensam faktiskt. Vore roligare om man hade sällis utav någon :)... Du kan ju fundera på det.



Rosa gymmet finns ju med i stan :).



Kramar vännen <3

2011-01-28 @ 00:17:46
URL: http://stephanieronning.blogg.se/
Postat av: Elin

puss älskade <3

2011-01-29 @ 11:37:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0