Luuuuuuuugn nu.....

Skrivet: 2011-01-13 Kl: 20:14:53

Matro? Vad är det? Ikväll var det myskväll. Eller så var planen från första början. Jag, Mattias och barnen på restaurang. Så här såg dagen ut innan det var klart:

Mattias ringer och säger att han måste jobba över så det blir nog ingen restaurangmiddag.
Jag ordnar så att Mackan får vara hos sin mamma inne i stan tills Mattias ska åka hem från jobbet.
Jag tar småtingarna och åker till min systerson och hälsar på i nya lyan.
Mattias ringer och säger att han får sluta i tid.
Mattias åker och ska hämta Marcus.
Marcus har redan ätit hos sin mamma och vill inte åka med på restaurang.
Systerson med sambo åker med på restaurang.
Lucas och Melker sitter snällt i varsinn stol och tuggar vitlöksbröd och Lucas dricker läsk.
Maten tar en EVIGHET.
Lucas tappar tålamodet och skriker allt vad han kan.
Lucas slåss och klöser omkring sig och passar på att slå ner allt på bordet som han når.
Maten kommer in, Lucas kastar ner den på golvet.
Lucas lägger sig på golvet och sparkar och skriker - i en timme medan alla andra försöker kasta i sig maten.
Alla går ut i bilen helt slutkörda efter en totalt värdelös middag.
Lucas och Melker skriker i kapp.
Lucas och Melker får välling.
Det är äntligen tyst omkring mig men det tjuter fortfarande i öronen.

Nu har maken tänt en brasa, promenerat med hunden och börjat knäppa upp byxorna. Jag hoppas kvällen tar en ny vändning nu!
Kommentarer
Postat av: Ann-Louise

Usch, det där med småbarn och restauranger är inte bra... Vi brukar helst inte utsätta oss för det för våra barn kan inte heller sitta stilla längre än typ 10 min. Nä, tacka vet jag Ikea eller Mc Donalds när man har ungarna med sej... Nästa gång får ni ordna barnvakt!

2011-01-13 @ 22:11:21
Postat av: Tessan

Haha, ställer du upp kusin vitamin :D??

2011-01-13 @ 22:36:39
URL: http://eximus.blogg.se/
Postat av: [SOFIA WESTERGREN]

haha gud va tajkons :D kan tänka mig att ni fick många onda blickar från surisar! mailade dig för nån dag sen, du hade inte skickat nåt svar så ville bara se om du läst det :D

2011-01-14 @ 15:34:22
URL: http://fiiiyah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0