Tjockis

Skrivet: 2011-01-09 Kl: 21:08:06

Jag har gjort det förr, jag kommer göra det igen. Förra gången blev resultatet -40 kg på lite mer än tre månader... Den här gången kommer det gå långsammare. Jag har inte tid att vara på gymmet lika ofta som jag var förr. Men det kommer gå bra ändå. Det finns bara en väg och det är nedåt.

Jag kan inte skylla på mina graviditeter för jag la inte på mig någonting under dom förutom barnens vikt, moderkaka och fostervatten. Samma dag jag födde förlorade jag vikten. Jag var smal ändra fram till 23-års ålder. Sen började jag med en medicin som påverkade mina hormoner och min ämnesomsättning och jag gick upp 45 kg på 6 månader. Det var horribelt. Jag blev deppad och gjorde inget åt mina extrakilon. Med åren förlikade jag mig med min vikt och jag var nöjd med den jag var och hur jag mådde.

När jag skilde mig från make nummer ett kom den dåliga självkänslan och en avsky för hur jag såg ut. Jag började banta och träna som en galning. Tre månader senare var jag stolt och nöjd över min nya kropp.

Med Mattias och den kärleken kom kilona tillbaka, jag har inte mått dåligt över dom den här gången. Jag har haft min hälsa och jag har varit lycklig. Den senaste månaden har jag börjat må dåligt. Jag är flåsig, trött, känner mig ful, ofta illamående mm. Så nu har jag bestämt mig för att gå ner i vikt igen. Jag har en bombsäker metod som jag vet funkar och som jag trivs med. Jag brukar få en massa skit när jag berättar om den så om ni tänker nåt dåligt om min metod, behåll det för dig själv. Det funkar för mig, det är inte farligt och det ger snabba resultat.

Svaret: Naturdiet. Jag bara älskar deras färdigblandade smoothies och shakes. Jag dricker fyra st per dag vilket ger ett kaloriintag på ca 800/dag. Jag dricker tre liter vatten om dagen, mer om jag tränar och om jag blir hungrig, vilket jag inte brukar bli så tar jag en frukt. Den dieten håller jag i fyra veckor. Sen börjar jag äta en lätt lunch men byter ut övriga måltider i en månad till sen äter jag mindre portioner, nyttigare mat, oftare fortsättningsvis. Ihop med dieten tränar jag, Step-up eller aerobics 3 gånger per vecka.

Så förbered er nu. Idag 169 cm lång och vågen stannar på..........109,9 kg
Målet till sommaren är -20 kg
Målet till nyår är 35-40 kg (totalt)
Önskad målvikt: 70-75 kg
Jag vill inte bli trådsmal, jag har varit det och jag gillar det inte. Lagom mullig och kurvig vill jag vara.
Jag kommer väga mig en gång i veckan så jag kommer hålla er uppdaterade. Jag ska börja imorgon, den här veckan kommer bli lite seg för jag har så mycket inplanerat så gymmet kanske inte blir prio ett men bantningen kör jag igång med direkt!

Världens vackraste kvinna i mina ögon är Brooke Hogan hennes kurviga kropp är HET!!!!!!







Annars skulle drömkroppen skulle vara något i stil med Toccara Jones från ANTM:





Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas allt kommer att gå bra för dig! Vet hur det känns att fajtas mot kilona...det enda rätta är att göra det som fungerar för dig...alla är olika/unika.



Jag har läst alla dina bloggar och kommer att fortsätta med det...jag tycker om dem. Jag hör nästan din röst när jag läser, så som jag minns den från skolan ;).



Lycka till! Jag hejar och håller tummarna för dig :)

2011-01-09 @ 21:51:02
Postat av: Anonym

Hej hej,

Hoppas det går bra med dieten, men om du ska träna tycker jag allt att du ska bara byta ut ett mål, Huvudsaken är ju att du äter mindre än vad du gör av med, så varför inte göra det på nyttigmat som mättar mer och hamnar på samma kalori mängd?



Jag bytte ut ett mål. oftast Lunchen mot en naturdiet och gjik ner 30 kilo på ett halvår, Nu har jag hållt vikten i ett halvår och jag tror att dfet är lättare att göra det om man inte byter ut alla, Det är svårt att komma tillbaka till en sund diet efter en sån jobbig diet risken är ju att man ändå inte lärt sig ätit rätt och äter mer kalorier ändå,.



sen har du två små barn plus din mans barn som kommer kräva mycket att äta 800 kaloirer och ha det ansvaret är otroligt jobbigt. Jag vet själv hur jag blir om jag inte får mat, och känner mig hungrig.



Lycka till



och vad fina korten blev på barnen

2011-01-10 @ 01:02:21
URL: http://metrobloggen.se/galenmorsan
Postat av: Rebecca

Hej! Vad roligt att du bestämt dig för att gå ner - du låter motiverad!



Jag förstår att du tycker att Naturdieten är bra, vet flera som tappat mycket med hjälp av den. Dock går de flesta upp ganska snart igen... Hoppas att du klarar det, även långsiktigt!



Om du behöver motivation, mattips, träningstips så tycker jag att du ska kolla in Olga Rönnbergs blogg (personlig tränare och fembarnsmamma): http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/



Stort lycka till och vad fint ni har det i sovrummet förresten avis...

2011-01-10 @ 10:41:31
URL: http://rebeccabloggar.blogspot.com
Postat av: Tess W

Har genom dina bloggar lärt mig att du är en stark,bestämd och modig kvinna så jag är säker på att du fixar det!



Håller själv på men tar det långsamt så jag försöker mest att ändra från godis till mer grönsaker,samt mer motion.

Målet är ca 10kg- på obestämd tid den metoden har funkat för mig förr så den får det bli!



Stora kramar Tess W

2011-01-10 @ 19:07:49
Postat av: Jessica

Om den dieten funkar för Tessan så är väl det bra. Sluta och kommentera att "jag tycker..." - vem bryr sig. DU kommer att fixa det här Tessan, oavsett vad alla andra tycker.

2011-01-10 @ 19:43:16
Postat av: Elin

Älskling, du ser fantastisk ut oavsett vikt. Du skulle rocka i 250 kg om det vore så. Men det enda som spelar nån roll är att du mår bra. Men jag har dock ett orosmoln. Vad ska vi äta på fredag? Jag har sett fram emot nån god mat, och tror inte jag nöjer mig med en naturdiet shake...inte för att vara en dietförstörare, men herregud jag fyller faktiskt år... ;) Nädå. Längtar så sjukt mycket efter dig, Tias & "mina" pojkar. Ska bli underbart att ses snart. Känns som hur längesen som helst, fast det kan inte va mer än... nån vecka haha. Men så blir det, när man älskar varann. En minut känns som en hel dag! Vi hörs närmare fredag o bestämmer tider mm.



All kärlek, underbara du !

/Elin



2011-01-10 @ 21:29:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0