Inte överaktiv

Skrivet: 2011-06-17 Kl: 10:51:41

Jag bloggar aldrig längre, och jag saknar det inte heller, ändå vill jag inte lägga ner bloggen. nån gång kanske jag verkligen har nåt viktigt att säga och då kan det ju vara bra att forumet finns kvar.

Så många tankar, känslor, planer, ideer och galenskaper virvlar i min skalle nu. Jag vet inte hur jag ska sortera riktigt.

Lucas operation närmar sig. Sjätte juli läggs vi in och den sjunde opereras han. Jag bävar. Jag vet hur jobbigt det var sist. Hoppas att det går lite lättare nu. Den här gången vet vi ju vad vi kan vänta. Tråkigast är att han missar en hel sommar. Han får ligga instängd i en sjukhussal medans brorsorna badar i poolen och njuter av sommaren. Jag hoppas att han ska vara pigg och läkt tills vi ska åka till Mallis. Det vore skönt att få komma iväg efter att ha gått igenom en till operation. Det är Lucas hälsa som styr så klart.

Väntan är värst. Lucas har ont och det skär i mig att inte kunna göra nåt. Jag önskar vi kunde operera imorgon. Jag vill bara att han ska bli bra igen.

Melker växer så det knakar. Båda barnen är riktiga pajaser nu. Dom skojar och busar men mest bråkar dom. Lucas är rent ut sagt förjävlig mot Melker och jag får ingen bukt med det. Vad jag än gör eller säger rinner av honom som vatten på en gås. igår knuffade han Melker i ryggen så hårt att han ramlade med ansiktet först ner i golvet och spräckte läppen. Han slår honom ofta med tillhyggen i huvudet eller brottar ner honom, slår honom i ansiktet eller kväver honom med en kudde. Jag kan inte lämna dom i två sekunder. Det är både ledsamt och obehagligt. Jag känner mig usel och totalt maktlös. jag tycker jag ger båda mina barn kärlek, omtanke och respekt och jag förstår inte varför Lucas beter sig så här. Jag hoppas att det är övergående och att det bottnar i att han själv mår så dåligt just nu. Kom gärna med tips om ni har några bra.

Om en vecka går Mattias på semester. Vi hinner få en och en halv vecka ihop i alla fall. Det ska bli riktigt skönt. Hoppas vi får fint väder då så att vi kan njuta ordentligt. Mattias har fått ordning på poolen och jag har investerat i nya solstolar så nu är Playa Gävlevägen up and running igen, tack och lov!
Kommentarer
Postat av: Sandra Granstedt

Hej! vad trevlig din blogg är! lär verkligen att läsa på din blogg lite mer! =) Hoppas du har en bra helg ;)

2011-06-28 @ 10:37:18
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0