Svar till Gurkan

Skrivet: 2011-03-05 Kl: 20:03:31

Hej!
Glad att du frågar, säkert fler som undrar. Det är helt klart en befogad fråga. Min son är född med ryggmärgsbråck och en del i diagnosen är en underutvecklad magmun. Han kräks väldigt ofta och det är inte magsjuka. Det är skillnad på dom kräkorna och magsjuke kräkorna. kan inte förklara men hans normala spyor är mer som kraftiga uppstötningar medans magsjuka ger kaskadspyor typ. Sen skiljer det sig på innehåll. En magmunsspya innehåller inte så mycket mat utan mest slem. I torsdag kräktes han slem pga slem i bröstet, han hade ingen feber och var väldigt pigg i övrigt så jag såg ingen anledning till att hålla honom hemma från förskolan på fredagen. Igår hade han varit gnällig på dagis och kräktes när jag hämtade honom och sen en gång till igår natt sen har det varit bra. Han är inte dålig i magen och hans allmäntillstånd är inte påverkat. Så jag antar att det inte rör sig om magsjuka nu heller utan en vanlig förkylning. I samband med snor och hosta så kommer han kräkningar. Tyvärr. Om jag skulle hålla honom hemma varje gång han kräktes skulle han aldrig kunna gå på dagis så jag måste bedömma vilken typ av spya det rör sig om. Jag skulle ALDRIG skicka honom till dagis om han kräktes ordentligt och hade diarré då är det ju uppenbar smittsam magsjuka.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0