Brödnojja

Skrivet: 2011-05-12 Kl: 20:09:11

Jag saknar bröd. Jag måste ha bröd! Jag har under de senaste veckorna provat åtskilliga LCHF recept på bröd. Alla smaka BAJS! Antingen smakar det bara kokos eller så smakar det bara ägg, eller så är det stabbigt och torrt eller så är det grynigt och bara äckligt. Nu har jag scones i ugnen. om dom också blir äckliga så ger jag fan upp. Då skiter jag i bröd helt enkelt. Då får jag komma på nåt annat att stilla mitt kvällsug. Jag har provat yogurt, nötter, keso, ost, ölkorv mm men kroppen, eller snarare hjärnan skriker efter bröööööööd!

Jag ska införskaffa ett måttband också. Jag kanske inte rasar i vikt men jag känner att jag blir mindre, vill mäta mig så jag ser faktiskt resultat!
Kommentarer
Postat av: Anonym

Nu kommer räddningen. det finns ett bröd som AllBröd gör som heter Nystart och innehåller 4,2 kolhydratedr per skiva eller mindre. Både ljust & mörkt bröd. Men det är inte alla affärer som har detta men det finns på mraknaden så du vet. Hoppas du hittar det



/angela

2011-05-12 @ 20:45:50
Postat av: Evamy

Ja skaffa måttband! Jag tränar ju ca 3 ggr i veckan men gör inget med min kost osv. Jag har tränat sen januari och sen dess har jag gått ner 1 kg men tappat massor av cm! gått ner 2 stl i byxor bla. Så man ser resultatet mycket där! Och muskler väger ju mer än fett, och när man tränar så får man ju muskler :)

2011-05-13 @ 07:54:40
URL: http://evamy.se
Postat av: Sara i Ockelbo

Jag har gjrot ett bröd som jag tyckte va helt ok första gången jag gjorde de och ett kex som jag bara älskar.

Bröd:

1 liten burk keso

3 ägg

1dl skalat sesamfrö

1/2 dl linfrö

1/2 dl solrosfrö

1 tsk bakpulver

1 msk fiberhusk



Blanda alla torra ingredienser och blanda sedan i ägg och keso. Bred ut smeten på bakplåtspapper. Jag gjorde den rätt tunn första gången på ungefär nästan en plåt och lite på nästa plåt de blev godare än när jag nästa gång bredde allt på bara en plåt. Så testa dig fram va du gillar mest.

Grädda i 225 grader i 15 minuter.



Frökex:

2 dl linfrön

1,5 dl sesamfrön

1 dl pumpakärnor

1 dl solroskärnor, rostade

Salt



Häll alla frön i en bunke häll på ca 4 dl vatten låt stå i kylen över natten eller minst 6 timmar. Bred ut "smeten" (lite slaimig) på bakplåtspapper så jämnt som möjligt strö över flingsalt. Grädda i 125 grader i en timme med stängd lucka. Sänk värmen till 100 grader och grädda ytterligare 1 timme och öppna luckan lite då och då ungefär varje kvart.

Stäng av ungen och låt en lite glipa vara öppen och låt plåten stå kvar i ugnen tills ugnen svalnat. Hoppas det här är nåt för dig. Jag bara älskar kexen brödet var bäst första gången jag gjorde det

Lycka till

2011-05-13 @ 08:58:21
Postat av: Emma

LCHF-bröd säljer vi på "Seglet" iaf men jag gör ett sesambröd på 2dl (mixade) sesamfrön, 2dl riven ost, 3ägg, 1msk fiberhusk, 1-2tsk bakpulver + kryddor.

MEN jag tror du ska kämpa kämpa kämpa emot första månaden nu, sen släpper dedär "brödsuget", man hittar andra alternativ. KÖR HÅRT TESSAN! :D

2011-05-14 @ 23:02:36
URL: http://goanmat.blogg.se/
Postat av: Camilla

Testa det här brödet...det är de klart bästa jag testat och jag har betat av säkert 15 olika recept :)



http://www.matklubben.se/recept/lchf_-_pones_godaste_lchf-broedet__93355.html#kommentarer



// Camilla

2011-05-15 @ 19:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0