Igång!

Skrivet: 2011-05-10 Kl: 13:56:51

Längesen bloggen fick sig ett besök. Mycket har hänt och jag kommer förmodligen inte komma ihåg allt men ska summera lite i stora drag. Jag har äntligen kommit igång med min bantning och min träning. Jag vet inte om jag ska kalla det att banta för jag tycker inte att det är särskilt svårt och jag saknar inte mycket från min tidigare kost. Bäst av allt är att magen mår så bra. Jag fiser nästan aldrig längre och när jag gör det så luktar det inte apa! Måste vara ett gott tecken.... Jag kör fullt ut med LCHF och visst det är lite krångligt innan man kommer in i det men det funkar bra på det stora hela. Träningskort på Friskis har införskaffats och jag har hunnit gå på Step Up och Yoga. Två och en halv vecka har gått och vågen visar på -6 kg. Det tycker jag är helt OK. Dom säger att man inte behöver träna när man äter LCHF mat eftersom då behöver kroppen mer mat men jag gillar att träna och min kropp behöver det. Om jag går ner dom 45 kg som jag så gärna vill så kommer jag ha en extra skinndress om jag inte tränar stenhårt.

Melker växer så det knakar. Han börjar bli en bestämd liten herre och visar ofta sitt missnöje med mammas beslut genom att slåss eller bitas. Inte bra. Vi har sökt dagisplats åt honom from 15 augusti och håller tummarna stenhårt för att han ska komma på samma avdelning som storebror.

Lucas mår dåligt igen. Han uppvisar samma tecken som innan operationen och vi är jätteoroliga. Jag har sökt läkaren på akademiska och hoppas att dom återkommer med en tid för magnetröntgen snart. Jag vill inte att han ska behöva ha ont i onödan. Just nu ger vi honom Citodon men det vill man ju inte hålla på med hur länge som helst heller.

Om en månad tar jag sommarledigt och blir hemma till 8 september. Mattias är ledig hela juli och jobabr i augusti men sen har vi två veckor på Mallis att se fram emot. Fy satan va härligt det ska bli. Jag hoppas jag kommer i bikinin tills dess...

Kommentarer
Postat av: Karin

Vad duktig du är, 6 kg är fantastiskt! Är övertygad om att du kommer nå ditt mål och komma i din bikini. Tror det bara är bra att träna samtidigt, inte så mycket för vikten som för att helt enkelt må bra.

2011-05-11 @ 06:23:52
Postat av: ami

Grattis!!! Kul att du har kommit igång och är nöjd med både träning och mat! Det viktigaste är att du mår bra.

Vi håller tummarna för att det går bra för Lucas och att ni får ett underbart sommarlov. kramkram

2011-05-12 @ 09:18:26
URL: http://iamisvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0