Mat i mängder

Skrivet: 2011-05-12 Kl: 10:00:23

Igår gjorde jag lasagne, jag använde zuchini istället för lasagneplattor och så hade jag i massor av god mozzarellaost. Det blev jättegott! Funderar på att lägga ut recept och bilder på mina nya kreationer men jag vet inte om någon är särskilt intresserad för dom som äter LCHF har ju ofta tillgång till alla recept ändå.

Igår var en så jädrans jobbig dag. Lucas skrek i ett vilket innebar att Melker hakade på. Det var precis som på den gamla (o)goda tiden innan Lucas operation. Jag vet inte om jag kommer orka en sån vända till. Jag ringde Akkis igår igen och läkaren ringde upp igår kväll. Vi ska få komma in idag eller imorgon, hoppas på en tid snart och att det inte är något fel men jag vill ha besked. Jag älskar Akademiska i Uppsala och Folke Bernadottehemmet. Vi får sån underbar hjälp och alla är så tillmötesgående. Man är alltid välkommen och dom tar alla våra funderingar och vår oro på största allvar, där har Gävle Sjukhus en hel del att lära!!

Idag har jag en sån där dag när man är så sjukt trött att allt man gör blir fel. Jag tappar och spiller ut saker, är lättretlig och irriterad och som toppingen på glassen så har jag huvudvärk och träningsvärk. Det senare välkomnar jag i och för sig för det innebär att jag har gjort något bra och nyttingt. Jag skulle träna ikväll egentligen men med Lucas som han är och att vi inte vet hur det blir med läkarbesök så väntar jag med träning till på söndag. Då blir det Step Up på Friskis på torget. Jag är så glad att vara igång med allt och framför allt mår jag såååå bra.

Man ska inte prata skit men nu gör jag det ändå, offentligt dessutom, jag har aldrig bajsat så bra som nu. Min mage är  trim och mina fisar luktar jordgubb, eller nä det gör dom inte, dom luktar INGENTING! Det måste ju vara ett gott tecken eller?

Nu ska jag värma lite välling och krypa ner i sängen med Melker och kramas lite. Lucas är på dagis och leker en stund. Han behöver röra på sig och komma ut och tänka på annat. Blir han för trött så ringer dom till mig så hämtar jag honom tidigare. Jag var kvar en stund med honom imorse och i början var han inte alls pigg på att vara där men när jag gick så lekte han så bra ute på gården, han märkte inte ens att jag gick.

Kommentarer
Postat av: Olle

Vad har du att förlora på att lägga ut recept och bilder?



Om det så bara hjälper/inspirerar EN person, så har det i alla fall gjort någon något gott. :-)

2011-05-12 @ 11:28:51
Postat av: Emma

U go girl! :)

Visst är det underbart att magen mår bra?

Man får inte glömma dessa "små saker" när man inte får resultat på vågen (lätt hänt)

Kämpa på!

Recept & bilder tycker jag är jättekul, kör!

Kram

2011-05-12 @ 19:28:48
URL: http://goanmat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0