Mellan kobbar och skär

Skrivet: 2011-05-17 Kl: 08:27:04

Nästa lördag, den 28:e så ska jag och tre glada töser till åka med Cinderella. Som en liten bonus ska en annan god vän befinna sig på samma båt vid samma tillfälle!! Jag ser fram emot den här resan så otroligt mycket! På lördag eftermiddag ska vi åka mot Stockholm i egen bil, vi ska äta något gott på vägen, antingen i Uppsala eller Stockholm, tips på restauranger mottages tacksamt. Klockan 17.00 är det incheckning, vi kör bilen ombord och tar hissen direkt upp till hytten. På kvällen blir det kalas med mycket dans. Dagen efter ska vi avnjuta en underbar frukost med havsutsikt sen bär det av till spa avdelnigen. Jag och Elin ska mysa med en varsin 90 minuters behandling med allt ifrån fotmassage till hårbottenmassage. Sen ännu mera mat, buffédags!! Åhhhhh va skönt det ska bli. Jag känner mig värd lite lyx och avkoppling. Bästa härliga mannen tar hand om barnen så jag får vila ett dygn <3.

Igår fick jag väldigt tråkiga nyheter, en god vän går igenom en mycket svårt tid just nu. En tid som jag allt för väl känner igen. Jag har varit där själv så många gånger. Att förlora en graviditet som för andra bara klassas som ett vanligt missfall är precis lika smärtsamt som att förlora ett barn när längtan är så stark. När man har kämpat i så många år och aldrig går hela vägen. Det var verkligen hennes tur nu. Livet är så orättvist! Hon är den varmaste och finaste människan som finns och hon skulle bli den bästa mamman i världen. Jag hoppas innerligt att hon och hennes man finner styrkan att försöka ännu en gång och jag ber till en högre makt att det ska gå vägen den gången. Jag önskar att jag kunde ta hennes smärta just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Blogdesign gjord av Knixie©

RSS 2.0